Popis produktu
<p>Škola je skutečně pro děti.</p><p>Co bychom měli dělat pro to, aby byl školní čas využitý zejména pro učení, aby dítě chodilo do školy rádo, aby se do ní i těšilo, aby se nebálo a aby se co nejvíc naučilo?</p><p>Měli bychom dítěti především porozumět. Stejně rozumět bychom měli i jeho rodičům a koneckonců i sami sobě.</p><p>Měli bychom proto ve škole rozvíjet Radost, Laskavost, podporovat Vnitřní motivaci i Bezpečí školního prostředí. Děti bychom měli učit Oddalovat uspokojení, Angažovanosti a Odpovědnosti i Metakognici nebo Optimismu. Další kapitoly jsou věnovány reflexi takových okolností, jako je Chudoba rodiny, Fyzickým trestům, Komunikaci s rodiči. Podstatná část této knihy se zabývá poznatky o možnostech účinnějšího působení učitele.</p><p>55 zpracovaných okruhů pokrývá relevantní oblasti školní praxe, nad kterými se spolu s čtenáři zamýšlím.</p><p>Kniha je určena zejména učitelům, ale i rodičům a všem, kteří chtějí měnit školu tak, aby se v ní děti cítily dobře.</p><p>Václav Mertin</p>