Popis produktu
<p>Třicáté číslo Sešitu pro umění, teorii a příbuzné zóny přináší texty na značně různorodá témata.<br /><br />Nejprve Sabina Muchová v článku nazvaném "Umění a demokratizace" analyzuje pojem estetické syntézy ve filozofii Albrechta Wellmera a v návaznosti na tohoto představitele kritické teorie se zamýšlí, jak mohou tvorba a recepce uměleckých děl posilovat demokratickou kulturu.<br />Pod názvem "Města na kraji nemocnic" se skrývá rozsáhlá studie Vojtěcha Märce o tzv. geopatogenních zónách; autor mj. zkoumá, jak se v tomto fenoménu odrážela dobová nespokojenost s pozdně socialistickým přístupem k bydlení, ale i obecnější krize určitého typu modernity.<br />Třetí a poslední recenzovanou studií Sešitu 30/2021 je ohlédnutí Markéty Jonášové za výstavním projektem Frisbee (2004-2006), zasazující tuto prezentaci českého videoartu do kontextu globalizace.<br />Charakter diskusního příspěvku či polemické eseje má text Jozefa Kovalčika "Kde kolidujú súčasné akadémie a umelecká prax?", v němž autor kriticky reflektuje způsob uměleckého vzdělávání založeného na tradici "mistrovských tříd".<br />Číslo pak uzavírá recenze Jiřího Tourka na knihu Petera Eisenmana a Elisy Iturbe Lateness, jejímž tématem je "pozdnost" jako nástroj kritiky v současné architektuře.</p>