Popis produktu
Pětidílný soubor učebnic ruštiny pro začátečníky.. Pětidílný soubor učebnic ruštiny Raduga po-novomu pro studenty středních škol a první dva díly také pro výuku ruštiny jako druhého cizího jazyka na základních školách. Počítá se též s možností uplatnění ve vysokoškolském studiu nefilologických oborů a v jazykových kurzech. Jednotlivé díly odpovídají úrovním A1 až B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. V učebnici je použito množství mezipředmětových vztahů, reálie jsou uváděny v mezikulturních souvislostech. Učebnice se zaměřuje na současnou živou ruštinu. Pozornost je věnována rozvoji učebních strategií žáků a jejich autonomního učení včetně sebehodnocení (a to i s ohledem na jazykové portfolio). První díl je zaměřen na osvojení grafické a zvukové stránky jazyka, v pracovním sešitě je nacvičováno psaní azbuky. Je zde zdůrazněn zřetel k osvojování zvukové a grafické stránky jazyka spolu s detailnějšim propracováním nácviku psané azbuky ( v pracovní sešitě + slovníček a přehled učiva). Tematicky je 1. díl zaměřen na pozdravy, seznamování a rodinu. Příručka učitele nepředpisuje univerzální způsob vyučování, ale nabízí variantní náměty a konkrétní materiály k obměnám metodických postupů. Celá řada je založena na lingvodidaktické koncepci, jejímž podstatným rysem je integrované využití hodnotných výsledků dosavadního mnohostranného vývoje didaktiky cizích jazyků s důrazem na její nejnovější úroveň. Rozvíjení komunikativní kompetence žáků je podporováno postupným shrnování jazykových poznatků ve funfčních a systémových souvislostech. S tím je těsně spojeno činnostní pojetí výuky, kteté vystupuje do popředí zejména v didaktickém zpracování mluvnického učiva. Zvláštní pozornost je věnována motivaci a aktivizaci žáků, estetickýn a etickým aspektům cizojazyčné výuky. Zásadní význam má orientace na současnou živou ruštinu. Jsou zachovány důležité rysy, které se osvědčily v původní verzi učebního souboru Raduga: - soustavný zřetel k mateřštině žáků - sepětí jazykových poznatků s reáliemi - individualizace výuky na základě podávání učiva ve 3 paralelních liniích a zásoba cvičení a úloh