Popis produktu
Písanky pro 2. ročník navazují na tvaropisný systém i na rámcovou ideu písanek nakladatelství ALTER pro 1. ročník. Osvědčily se poněkud oblejší tvary, než jaké známe z reformy tvaropisu Václava Pence z r. 1976. Domnívám se, že tvaropis písanek nakladatelství ALTER může přispět ke zrychlení psaní při udržení dobré čitelnosti písma. Kromě nácviku psaní se soustavně přispívá i k výuce slohu. Rozvíjí se i vyjadřování žáků. Ve výuce psaní se posiluje komunikační funkčnost psaní. Písanky vycházejí ze dvou rovin cvičení psaní. Jednak se vychází ze systematického uspořádání tvarových skupin, z něhož vyplývá důkladné procvičování písmen a jejich tvarových prvků. Množství procvičovacího materiálu odpovídá metodickým požadavkům. Druhá rovina uspořádání didaktického materiálu vede k průběžnému procvičování všech písmen v návaznosti na metodicky vyzdvižená písmena a jejich tvarové prvky. V písankách pro 2. ročník se opakují a znovu se metodicky důkladně procvičují písmena malé a velké abecedy. Počítá se i s připomenutím základních grafických elementů písma. Procvičuje se i psaní velkých písmen hůlkové abecedy, která má někdy své použití i v praxi. Sešity na psaní v sobě spojují nejen materiál pro formální výcvik a docvičování psaní, ale mají i pečlivě obsahově vybraný materiál slov a vět, který motivuje i slohový výcvik. Je patrná i návaznost na prvouku. I když se již nepoužívá systém pomocných linek jako v písankách pro 1. ročník, žákům se při cvičení psaní pomáhá alespoň čárkovaně naznačenými písmeny a grafickými elementy písma (v 1. písance soustavně a výběrově v 2. písance). Sešity pro 2. ročník splňují metodické i pedagogickopsychologické požadavky nácviku psaní v 2. ročníku.