Domů Filmy, knihy, hry Knihy Průvodce výukou dle RVP na stupni ZŠ

Průvodce výukou dle RVP na stupni ZŠ

EAN 9788072302352
ISBN 978-80-7230-235-2
od 410 Kč

Nabídky

Dobre-knihy.cz
1 varianta
Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ 2. díl - 4. ročník - Ondřej Cakl
do 3 dnů
431 Kč
Knihcentrum.cz
1 varianta
Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ 2. díl
skladem
410 Kč
Sevt.cz
1 varianta
Průvodce výukou dle RVP na 1. stupni ZŠ - 2.díl - Mgr. Ondřej Cakl; PaedDr. Hana Mikulenková; doc. PhDr. Bohumil Novák, CSc.; Mgr. Eva Nováková, Ph.D.; Mgr. Jana Svobodníková
skladem
432 Kč

Popis produktu

228 stran, pořadač na vkládání listů A4. Metodický materiál k využití při tvorbě ŠVP a při výuce podle něj. Průvodce lze používat samostatně, i s učebnicemi Modré řady Prodosu. Průvodce je v souladu s RVP ZV a Manuálem pro tvorbu ŠVP. Co pro Vás Průvodce konkrétně zpracovává? OV Distribuuje učivo očekávaných výstupů do ročníků, a to názorně a na obsahu učebnic odpovídajících RVP. Zpřehledňuje každý OV pro dané období, předkládá vhodné postupy, odkazy na úlohy v učebnicích. KK Názorně propojuje jednotlivé OV s klíčovými kompetencemi a s úlohami v učebnicích. Přehledně ukazuje, jak práce s učebnicí rozvíjí KK v rámci každého výstupu. MS Formuluje mezioborové souvislosti u každého OV zvlášť, s odkazy do učebnic ostatních oborů. Obsahuje dílčí návrhy na integraci učiva. PT Předkládá metodicky zpracované projekty k realizaci každého průřezového tématu, vždy pro obě vzdělávací období. Obsahuje návrhy na začlenění PT do ročníků a předmětů. Uvádí úlohy a činnosti pro realizaci PT v učebnicích. ŠVP Souhrnně představuje přehlednou pomůcku k tvorbě osnov pro Školní vzdělávací program. Realizační tým využije Průvodce při tvorbě ŠVP při formulaci výchovných a vzdělávacích strategií (Manuál 3.3.2) při začlenění průřezových témat do ŠVP (Manuál 3.3.4) při časovém, obsahovém i organizačním vymezení jednotlivých předmětů (Manuál 3.5) při rozpracování očekávaných výstupů, zařazení průřezových témat do ročníků i předmětů, vytyčení mezioborových souvislostí a návrhů na integraci učiva (Manuál 3.5) pro přípravu výuky v předmětu v ŠVP (formulace výchovných a vzdělávacích strategií v předmětu, propojení výstupů s kompetencemi, obsahem učiva a postupy v učebnicích, distribuce učiva v časově-tematických plánech, začlenění a návrh realizace průřezových témat...) Vyučující při výuce během školního roku využije konkrétní postupy pro osvojování výstupů (a rozvoj KK), odkazy na práci s učebnicemi u každého OV a odkazy na mezioborové souvislosti s ostatními obory (opět u každého OV). časově-tematické plány, které učivo učebnic Modré řady rozdělují po týdenních celcích a propojují s OV, KK i mezioborovými souvislostmi. projekty k průřezovým tématům – rozpracované vždy pro obě vzdělávací období; přehled učiva, které v učebnicích Modré řady podporuje realizaci každého PT. pro výuku s využitím Průvodce se pedagogovi osvědčí učebnice Modré řady, ucelené edice pro 1. stupeň, splňující požadavky RVP; Průvodce zároveň slouží jako metodická příručka pro výuku dle RVP ke každé z nich. Průvodce si objednáváte po částech dle vlastního výběru. Průvodce má formu šanonu na vkládání listů A4. V Základní sestavě najdete podrobný úvod a základní metodiku pro výuku na prvním stupni. Rozšiřující části (Průřezová témata, Časově-tematické plány) si můžete průběžně dokupovat dle potřeb a možností školy. ZÁKLADNÍ SESTAVA Spolu s praktickým šanonem obdržíte části: 1. Úvod Stručné pojednání je věnováno možnostem využití učebnic pro dosahování očekávaných výstupů a také souvisejícím aspektům tvorby ŠVP. Samozřejmě obsahuje návod pro práci s Průvodcem, v němž se dozvíte, jak se v publikaci zorientovat a jak s ní zacházet. Především Vás ale naučí, jak všechny informace, které pro Vás tato metodika má, můžete využít při tvorbě školního vzdělávacího programu a při vlastní výuce. 2. Úlohy a realizace očekávaných výstupů Tato část představuje metodickou základnu celého projektu. Každý z celkem 158 OV (očekávaných výstupů) je rozpracován pro příslušný vzdělávací obor a ročník a propojen s učivem a odkazy na práci s učebnicemi. Je vysvětleno, jak daný OV buduje a rozvíjí které KK, a jsou u něj doplněny odkazy na mezioborové souvislosti v ostatních oborech (úlohy a práce s učebnicemi). Zajišťuje v oborech Český jazyk a literatura, Matematika a její aplikace a Člověk a jeho svět osvojení všech OV a přiměřený rozvoj všech KK. Tato základní metodická část je pro celý projekt stěžejní. ROZŠIŘUJÍCÍ ČÁSTI Časově tématické plány 1, 2 K základní sestavě si můžete dokoupit další stejně podrobně zpracované materiály. Pro mnoho pedagogů budou i ty představovat metodickou pomoc naprosto nezbytnou, některé školy je naopak potřebovat nemusí (mají vlastní pojetí PT nebo časově-tematické plány). Proto jsou tyto části nabízeny k dokoupení dle vlastního uvážení. Časově-tematické plány rozpracovávají tematicky učivo učebnic Modré řady do týdenních období a propojují je s OV, KK i mezioborovými souvislostmi. Obsahují odkazy na úlohy, které podporují realizaci PT, náměty na činnosti, tipy, odkazy a další informace. Objednávejte je pod samostatným katalogovým číslem. Průřezová témata – Projekty 1, 2 Průřezová témata – Projekty – pro každé PT je metodicky zpracován samostatný projekt, včetně návrhů časových dotací a zařazení do ročníků a předmětů na 1. stupni. U každého PT jsou uvedeny odkazy na úlohy v učebnicích všech tří oborů, které podporují jeho realizaci, a výčet naplněných tematických okruhů.

Parametry

Autor Ondřej Cakl
Jazyk Česky
Počet stran 228
Rok vydání 2008
Vazba brožovaná