Popis produktu
Příručka pro učitele. Tvorba školního vzdělávacího programu je nelehký úkol. Uvedenou publikací se mohou učitelé inspirovat při jeho vypracovávání ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v rámci RVP pro střední odborné vzdělávání. Publikace nepřináší výslednou podobu předmětu matematika ve školním vzdělávacím programu, ale poskytuje materiály, které usnadní učitelům tvorbu tohoto programu. Kromě orientačního návrhu hodinových dotací předmětu a základního rozvržení učiva je pozornost věnována mezipředmětovým vazbám, novým vyučovacím metodám a postupům (např. projektové vyučování, počítačová podoba výuky, diagnostické metody), práci s talentovanými žáky i se žáky se speciálními poruchami učení. Ukazuje možnost dalšího vzdělávání učitelů a nabízí metodickou pomoc při zavádění moderních metod výuky. OBSAH: Předmluva 1 Výchozí stav 2 Vymezení RVP ve středním odborném vzdělávání 3 Pojetí a cíle středního odborného vzdělávání 4 Kompetence absolventa 5 Nejdůležitější kompetence předmětu matematika na SOŠ 6 Základní cíle matematického vzdělávání 7 Využití matematiky a interdisciplinární souvislosti 8 Technické lyceum 8.1 Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání ve školním vzdělávacím programu 8.2 Matematické vzdělávání 8.3 Návrh na rozvržení učiva 9 Střední odborné školy technického zaměření s dotací 12 hodin 9.1 Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání ve školním vzdělávacím programu 9.2 Matematické vzdělávání 9.3 Návrh na rozvržení učiva 10 Střední odborné školy technického zaměření s dotací 10 hodin 10.1 Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání ve školním vzdělávacím programu 10.2 Matematické vzdělávání 10.3 Návrh na rozvržení učiva 11 Střední odborné školy s dotací 8 hodin 11.1 Rámcové rozvržení obsahu vzdělávání ve školním vzdělávacím programu 11.2 Matematické vzdělávání 11.3 Návrh na rozvržení učiva 12 Maturitní zkouška 13 Pedagogická diagnostika 14 Projekty 15 Specifické poruchy učení a zdravotně postižení žáci 16 Práce s talentovanými žáky 17 Počítačová podpora výuky matematiky 18 Pomůcky pro výuku matematiky 19 Předmětové komise 20 Další vzdělávání učitelů 21 Doporučená literatura 22 Literatura použitá pro zpracování tohoto textu