Popis produktu
<p>Kniha pojednává o dvou pozoruhodných, i když divadly poněkud opomíjených Janáčkových operách Osud a Výlety páně Broučkovy. Obě díla přišla na svět po dlouholeté skladatelově práci na jeho snad nejslavnější opeře Její pastorkyňa, během níž nalezl pro realistický námět adekvátní a zcela osobitý hudební jazyk, postavený na mluveném projevu. Ve svých následujících operách pak Janáček hledal nové způsoby, jak dále rozvíjet své skladatelské principy a užít je ve spojení s různorodými náměty. Právě období vzniku oper Osud a Výlety páně Broučkovy tak patří k Janáčkovým nejzajímavějším tvůrčím, ale i osobním životním etapám. Tyto kompozice tvoří spojnici mezi Její pastorkyní a vrcholnými hudebnědramatickými díly z období Janáčkova „velkého stáří“, v nichž skladatel po dlouhé tvůrčí cestě dospěl k dokonalé shodě slova, myšlenky a hudby. Kniha o operách Osud a Výlety páně Broučkovy přináší o této nesnadné cestě svědectví v podobě mnoha informací o skladatelových inspiracích, zvažovaných námětech ke zhudebnění, neslavné spolupráci s literáty, Janáčkových setkáních s hudebními díly, která mu otevřela oči, ale také o vyrovnání se se ztrátou milované dcery Olgy. Zmiňuje rovněž skladatelova citová vzplanutí odrážející se v jeho tvůrčím procesu. Knihu doprovází bohatý a často unikátní obrazový materiál.</p><p>This book looks at two remarkable operas which have been unfairly neglected by the theatre world — Janáček’s Fate and The Excursions of Mr Brouček. The two works were written after the composer had laboured for many years on perhaps his most famous opera, Jenůfa, during which he discovered his own distinctive musical language built on speech melodies to accompany a realistic subject. In his subsequent operas Janáček then looked for new ways in which to develop these compositional principles and use them for diverse themes. The period when he was composing the operas Fate and The Excursions of Mr Brouček is one of the most interesting times in both Janáček’s personal as well as creative life. These compositions are the link between Jenůfa and Janáček’s greatest works from his “grand old age”, when after this long journey the composer was able to perfectly combine words, thoughts and music. This book on the operas Fate and The Excursions of Mr Brouček describes this difficult process using a wealth of different sources revealing the composer’s inspirations, the themes he considered for operas, his often fraught dealings with writers, the encounters with music which opened Janáček’s eyes, but also his coming to terms with the loss of his beloved daughter Olga. It also reveals the emotional outbursts reflected in the creative process. The book is accompanied by a wealth of iconographic material, much of which is being published here for the first time.</p>