Popis produktu
1. vydání. Představujeme Vám učebnici, která tvoří součást učebnicové sady Nová literatura 3 pro střední školy, určené pro 3. a 4. ročník středních škol. Jedná se o poslední díl učebnicové řady. Sada je koncipována tak, aby bylo možné učivo probrat do konce 1. pololetí 4. ročníku, a vznikl tak dostatečný prostor pro opakování k maturitě. Učebnicová sada je vhodná pro všechny obory středních škol zakončené státní maturitní zkouškou. Sada se skládá z učebnice, dvou pracovních sešitů a průvodce pro učitele. Doplňující materiál, dostupný na webových stránkách nakladatelství, tvoří audionahrávky z vybraných děl světové i české literatury, přepisy audionahrávek a didaktické testy ověřující zvládnutí učiva z učebnice. Učebnice obsahuje výklad k literatuře od roku 1914 po současnost. V chronologickém sledu seznamuje žáky s vývojem světové a české literatury, a to ve třech celcích (Období 1914–1939, Období 1939–1989 a Období po roce 1989), z nichž každý je tvořen dvěma či třemi kapitolami. Každý celek se nejprve věnuje jednotlivým obdobím z hlediska historických událostí, vývoje společnosti a kultury, poté je věnován prostor dobovým autorům a jejich stěžejním dílům. Výběr konkrétních autorů a jejich děl vychází z platných rámcových vzdělávacích programů, aktuálního katalogu požadavků ke státní maturitě, ale zohledňuje také školní seznamy literárních děl k maturitní zkoušce a preference žáků při výběru vlastní četby. U literatury po roce 1989 se pak spíše než na osoby spisovatelů zaměřujeme na převažující tendence v literární tvorbě a u každé z nich představujeme několik zajímavých děl. Nevyhýbáme se při tom ani populární literatuře a žánrům fantasy či young adult. U probíraných autorů naleznete stručné údaje o jejich životě a výklad k jejich tvorbě, u vybraných autorů pak i podrobný rozbor jednoho jejich významného díla. Tento rozbor reflektuje hlediska, z nichž by měl žák umět dílo rozebrat u ústní zkoušky při státní maturitě. Výklad o autorech a jejich dílech dále doplňují v bočním sloupci další historické, kulturní, umělecké, společenské či jiné souvislosti, zajímavosti, ale především definice literárněteoretických pojmů využívaných při interpretaci uměleckých textů. Znalosti literárněteoretické terminologie žáci využijí při interpretaci děl, a to nejen při práci s pracovním sešitem, ale především u maturitní zkoušky. K hlavním cílům učebnicové sady Nová literatura 3 patří – v návaznosti na předchozí dva díly – příprava žáků ke státní maturitě, rozvíjení porozumění textu, čtenářské gramotnosti, schopnosti interpretovat literární dílo, dále také vytváření mezipředmětových vazeb či výuka v souvislostech.