Popis produktu
Kniha přináší komplexní pohled na mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Jejím cílem je ukázat, jaký vliv má rozhodnutí podniku vstoupit na mezinárodní trh na jeho strategii, management a finanční řízení. V případě strategického řízení se nejedná pouze o volbu konkrétní mezinárodní strategie, ale rozhodnutí o internacionalizaci má významný vliv na celkovou strategii podniku, a to od úrovně korporátní až po funkcionální. Manažerské aspekty mezinárodního působení se dotýkají především problematiky načasování internacionalizace podnikatelských aktivit, volby rozsahu geografického působení podniku a metody vstupu na mezinárodní trhy. Důležité je rovněž organizační a personální zajištění mezinárodních podnikatelských aktivit. Pokud jde o finanční řízení, nejčastější problémy podniků, které vznikají při jejich vstupu na mezinárodní trhy, se vyskytují zejména při rozhodování a plánování. Důležitou roli hraje také dostupnost finančních zdrojů a investičních příležitostí, vliv domácích a zahraničních společností a v neposlední řadě rovněž hospodářská činnost podniku, obor podnikání. Atraktivita knihy spočívá zejména v tom, že v jednotlivých kapitolách jsou prezentovány výsledky výzkumné studie zaměřené na mezinárodní podnikání českých firem. Kniha je určena nejen studentům vysokých škol ekonomického zaměření, ale také manažerům a vlastníkům podniků, kteří mají v úmyslu podnikat, popř. již podnikají v zahraničí. Rámcový obsah Mezinárodní podnikání Kategorizace podnikatelských subjektů pro potřeby mezinárodního podnikání Role malých a středních podniků v mezinárodním podnikání Strategické aspekty mezinárodního podnikání Rozhodování o mezinárodním podnikání Mezinárodní strategie Manažerské aspekty mezinárodního podnikání Proces internacionalizace podnikatelských aktivit Modely internacionalizace podnikatelských aktivit Organizační aspekty mezinárodních podnikatelských aktivit Finanční aspekty mezinárodního podnikání Finanční řízení v mezinárodním podnikání Zdroje financování mezinárodního podnikání Rozbory hospodářské činnosti podniku Role účetnictví ve finančním řízení Tvorba hodnoty pro shareholders Tvorba ekonomické hodnoty Holistické přístupy k finanční stránce mezinárodního podnikání