Domů Filmy, knihy, hry Učebnice Mediální výchova

Mediální výchova

EAN 9788074896262
ISBN 978-80-7489-626-2
od 208 Kč

Nabídky

Knihcentrum.cz
1 varianta
Mediální výchova
skladem
217 Kč
Dobre-knihy.cz
1 varianta
Mediální výchova - Učebnice, 2. vydání - Eva Bělohlavá
skladem
229 Kč
Knihydobrovsky.cz
1 varianta
Mediální výchova - Učebnice - Eva Bělohlavá
skladem
208 Kč
Sevt.cz
1 varianta
Mediální výchova - učebnice - Bělohlavá Eva Mgr. - A4, brožovaná
skladem
219 Kč

Popis produktu

Mediální výchova napomáhá žákům orientovat se ve světě současných médií s cílem posilovat jejich mediální gramotnost.. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností.   Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků, což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie.   Učebnice najde uplatnění také v informatice, jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů.   V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Sestavují vlastní informační sdělení po stránce obsahové i formální, řeší výběr a užití písma, upravují a vkládají obrázky, tabulky nebo grafy, pracují s fotografiemi, učí se citovat zdroje.   Nové učební materiály poskytnou učitelům možnost využívat při výuce kombinaci tištěných a elektronických materiálů. Praktické dovednosti získají žáci zejména při plnění úkolů z pracovních aktivit, vyzkouší si roli tvůrce i příjemce mediálních sdělení, budou odhalovat strategie výrobců a prodejců produktů, odhalovat praktiky klamavé reklamy.

Parametry

Autor Eva Bělohlavá
Jazyk Česky
Počet stran 96
Rok vydání 2020
Vazba brožovaná