Popis produktu
Numerace do 20, sčítání a odčítání bez přechodu desítky. Pracovní sešit obashuje následující matematické operace: numerace sčítání a odčítání bez přechodu desítky v oboru čísel do 20 jednoduché slovní úlohy vztahy o x méně a o x více výklad některých jednotek (metr, litr, kilogram) prostorová tělesa 32 stran, měkká vazba Metodická poznámka: Čas věnovaný probírání látky záleží na úrovní třídy, na školním vzdělávacím programu a na stylu práce učitele. Činnostním charakterem výuky a její individualizací motivuje žáky k aktivitě a podněcuje jejich zájem o matematiku. Numeraci do šesti věnujeme pozornost a čas přiměřený úrovni třídy; rychlejší postup umožníte vždy těm žákům, kteří hned na počátku 1. ročníku suveréně sčítají a odčítají třeba až do 20. Hodiny matematiky nejsou hodinami kreslení a malování. Všechny pokyny "vymaluj" je třeba chápat jako "vyznač"; místo vymalování může žák přístušné prvky označit barevnou čárkou, tečkou nebo je může jen zaškrtnout; je-li požadováno kreslení určitého počtu prvků, může žák místo jablek, hrníčků nebo rybek nakreslit jen kolečka, čárky nebo jiné jednoduché tvary. V tištěné publikaci Časové a tématické plány k učebnicím Alter pro 1 stupeň ZŠ zkoordinované s RVP ZV jsou k dispozizi orientační plány pro matematiku v 1. ročníku. Uvedený plán je spíše pro variantu dobré úrovně třídy a pro rychlejší postup - orientačně 1 stránka v učebnicích na jednu vyučovací hodinu. S příhlédnutím k výše uvedeným skutečnostem je nutno plán upravit vždy pro konkrétní třídu. Pokud školní vzdělávací program přesouvá sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 2. ročníku, skončí učivo 1. ročníku sešitem č.3. Dobré počtáře a žáky se zájmem o matematiku však nebudeme umělě brzdit v jejich rozvoji a umožníme jim samostatně pracovat se sešitem Matematika 4/A Alter. Na počátku 2. ročníku pak lze pracovat se sešitem Matematika 4/B Alter.