Popis produktu
Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 2,5 do 4 let. Publikace Jak se pastelky učily kreslit obsahuje: grafomotorická cvičení pro děti ve věku od 2,5 do 4 let, pomocí kterých se rozvine: - jemná motorika a psychické funkce potřebné při kreslení a psaní - grafomotorické dovednosti a kresba dítěte - souhra ruky a oka, vnímání prostoru v souvislosti se směrem vedení čáry metodický návod pro dospělé, který: upozorňuje na možná úskalí při nácviku jednotlivých prvků -pomáhá překonávat obtíže Vážená čtenářko, vážený čtenáři, jelikož si prohlížíte tuto knihu, usuzuji, že vás zaujal název o pastelkách, které se učily kreslit. Z neživých pastelek se tak trochu staly pohádkové bytosti. Samy kreslí, a dokonce rozpráví s malým človíčkem, který je vlastně oživuje. Takového človíčka, vehementně se snažícího o výtvarný projev na všech možných i nemožných místech, máte zřejmě doma či ve svém blízkém okolí. Pokreslené jsou noviny, časopisy, nábytek… Až si občas říkáte, co si s tím malým malířem počít. Na pomoc vám přispěchala autorka této knihy spolu s malířem, který publikaci ilustroval. Podíváte-li se, komu je kniha určena, můžete se podivit, že ani ne tříleté dítě se má něčemu učit – vždyť ještě nechodí do mateřské školy. Když se však zamyslíte, uvědomíte si, že se učíme od narození a že i vaše dítko už se s vaším přispěním mnohému naučilo. Nyní mu můžete poskytnout zajímavou, užitečnou hru, která přispěje k rozvíjení obratnosti jeho ruky. Dítě bude spolu s pastelkami Boženkou a Máňou plnit zajímavé úkoly vyplývající z příběhu, který mu budete číst. Tak se naučí pozorně poslouchat, rozumět slovům, dozví se zajímavé věci o přírodě, zvířatech i lidech. Každý úspěch bude znamenat povzbuzení pro další hru. Pro nás dospělé to však znamená vést dítě k přirozenému postupu a respektovat jeho individuální vývoj. Jak postupovat, abyste spolu s dítkem měli radost ze společné práce, se dozvíte v autorčině dopise na konci knihy. Ten si nejdříve pozorně přečtěte. Vyvarujete se tak přílišných nároků na dítě, uvědomíte si, jak je důležité projevit radost z výtvoru, který je zpočátku – očima dospělého – málo zdařilý. Proto postupujte pomalu i v případě, že bude dítě chtít pokreslit všechny strany najednou. Doporučuji každý den jednu dvě stránky a čtení na pokračování. Dítě i vy se budete těšit na další společné cvičení, v němž můžete po vyplnění první „knihy kreslení“ pokračovat v dalších publikacích, které vám autorka také doporučí. Hodně zdaru a ať se z vašeho dítka stane obratný kreslíř a písař, kterému jednou nebude dělat psaní ve škole žádné problémy. PhDr. Alena Šafrová externí pedagožka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně