Domů Filmy, knihy, hry Učebnice Já můj svět Prvouka pro ročník (pracovní listy)

Já můj svět Prvouka pro ročník (pracovní listy)

EAN 9788076001633
od 47 Kč

Nabídky

Knihydobrovsky.cz
1 varianta
Já a můj svět 1 - Prvouka pro 1. ročník (pracovní listy)
skladem
47 Kč

Popis produktu

1-73 Barevné pracovní listy Já a můj svět jsou určeny k zopakování učiva. Na 10 celobarevných listech si žáci procvičí vše, co se v jednotlivých měsících v učebnici o životě v přírodě dověděli. Úkoly v pracovních listech nabízejí i náměty k provázání učiva s ostatními předměty. Zpočátku jsou ztvárněny poutavými obrázky, které žáci pojmenovávají. Při vyprávění o nich tvoří věty, ty pak propojují do větných celků a příběhů – zdokonalují si tak svoje vyprávěcí dovednosti. Obrázky jsou přehledně uspořádány po řádcích, což žákům umožňuje snadnou orientaci. Při řešení úkolů využívají i své počtářské dovednosti, které do té doby v matematice získali. Úkoly jsou navrženy tak, aby využily i dramatické dovednosti žáků. Jsou doplněny o náměty na relaxační cvičení, při kterých si žáci např. zahrají na zvířátka při přezimování nebo si při poznávání částí těla s Ájou zacvičí krátkou rozcvičku na známou píseň (Hlava, ramena, kolena, palce). Žáci si tak učivo připomenou zábavnější formou, která je jejich věku v tuto dobu nejbližší. 9 pracovních listů obsahuje učivo 9 lekcí učebnice. 10. pracovní list nabízí žákům poučení před prázdninami. Příklady ze známých lidových pohádek děti naučí, že mají být ostražitější při jednání s cizími lidmi. Žáci jsou také zábavnou hrou varováni před trháním a konzumací jedovatých plodů a hub. Připomenou si i dopravní značky, které by měli jako chodci a cyklisté při pohybu po pozemní komunikaci s rodiči nebo staršími kamarády respektovat, aby se vyvarovali zranění. Jednotlivé úkoly pracovních listů jsou koncipovány tak, aby je žáci byli schopni vypracovat samostatně. Náročnost a forma splnění úkolu odpovídá rozumovým schopnostem a manuálním dovednostem dětí mladšího školního věku – řešení vyznačují kroužkováním, vybarvováním nebo kreslením obrázků, ve 2. pololetí luští slova z písmen, která v tuto dobu již bezpečně zvládají přečíst, a začínají též psát písmena (později slova) v připravených zábavných rébusech. Tyto pracovní listy by rozhodně neměly sloužit k hodnocení žáků známkou. Nijak by to neposílilo jejich motivaci do další práce. Hodnocení práce probíhá formou sebehodnocení. Za splnění úkolu čeká žáky v horní části pracovního listu veselá hvězdička. Žáci zhodnotí, jak pracovali, a za odměnu si hvězdičku vybarví. Sebehodnocení hraje důležitou roli při hodnocení úrovně znalostí žáků, dodá jim sebedůvěru, pozvedne jejich sebevědomí. V žádném případě u žáků není vhodné klasifikovat úroveň dosažených vědomostí. Každý má možnost si svůj chybný úsudek opravit. Oprava je přirozený prostředek učení.  Není vhodné podporovat v dětech tohoto věku soutěživost. Forma zhodnocení sebehodnocením žákům nabízí možnost uvědomit si, co se jim daří a v čem se ještě potřebují zlepšit. Okomentováním výsledků své práce se učí, jak postupovat dál, pokud chtějí zlepšit své dosavadní výkony. Začnou si vzájemně pomáhat, učí se práci v týmu. Překvapením pro žáky jsou fotografie rostlin a zvířat na zadních stranách pracovních listů. Žáci s nimi měsíc po měsíci procházejí přírodou. Zaměří se i na vyhledávání vybraných rostlin a zvířat v okolí svých domovů, všímají si, jakými změnami v daném měsíci procházejí, a pozorují tak koloběh jejich života během celého roku. Otázky k fotografiím v dolní části pracovního listu vybízejí žáky k vyprávění o nich. Otázky jsou zaměřené na podstatnou proměnu, které si v životě rostlin a živočichů mohou žáci v určitém měsíci všimnout. Průvodní ilustrační obrázky v názvu měsíce žáky inspirují k vyprávění o přírodě v tomto ročním období. Na konci školního roku si žáci prohlédnou i fotografie k prázdninovým měsícům na vnitřních stranách složky. Ty si vystřihnou a připojí k ostatním. S pomocí vyučujícího nebo rodičů je na označeném místě proděrují a svážou. Vytvoří si tak kalendář, který je může provázet přírodou i v dalších letech. Připomene jim její krásy a nabídne možnosti, kam se do přírody v určitém měsíci vydat. Žáci se naučí vnímat život v přírodě, uvědomí si, jak křehká je rovnováha v ní a jak je důležité ji chránit.