Popis produktu
Učebnice hudební výchovy pro 6.-7. třídu obsahově vychází z RVP/Umění a kultura a rozvíjí kompetence žáků po stránce vokální, instrumentální, hudebně pohybové i poslechové. Světem hudby provází žáky příběh začínající kapely, jejíž jednotliví členové objevují zákonitosti hudby, učí se hrát na různé hudební nástroje a nechávají se inspirovat klasickou i současnou hudbou různých žánrů. Cílem učebnice je motivovat žáky k poznávání hudby, zpívání a hře na hudební nástroje a v neposlední řadě k pohybu a rytmickému vyjádření hudby. Učebnice nabízí učiteli možnost výběru postupu dle vyspělosti žáků a zvláštností třídy. Posiluje u žáků motivaci k učení, rozvíjení dobrých vztahů v třídním kolektivu a navození důvěry mezi učitelem a žákem. Tematickou osou učebnice je postupné seznamování s jednotlivými hudebními nástroji, na které je nahlíženo z mnoha úhlů i historických kontextů. Tištěná učebnice má moderní grafickou podobu ve dvoubarevném provedení se svěžími ilustracemi. V hlavním textu je rozpracována motivační linie příběhu, která uvádí krátký výkladový text doplněný notovými zápisy, schématy či fotografiemi. Nechybí množství motivujících otázek a námětů pro praktické činnosti. Na vedlejší liště jsou umístěné odkazy na mezipředmětové vztahy a poznámky k aktuálnímu dění během školního roku (výročí, festivaly, slavnosti). Učebnice klade důraz na aktivitu, samostatnost a tvořivost žáků tak, aby: • využívali své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách individuálních i skupinových, • uplatňovali získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě, • pracovali na svém pěveckém projevu po stránce intonační i rytmické v jednohlase i vícehlase, • reprodukovali na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb, realizovali písně a skladby různých stylů a žánrů, • vytvářeli jednoduché doprovody a jednoduché hudební improvizace, • dokázali vhodně vyjádřit hudbu pohybem, • dokázali ocenit kvalitní vokální, instrumentální i pohybový projev druhého, • uměli aktivně naslouchat, orientovali se v proudu znějící hudby a přistupovali k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku, • vnímali souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění.