Domů Filmy, knihy, hry Knihy Historie-Otázky-Problémy 2/2018 - Kolektiv

Historie-Otázky-Problémy 2/2018 - Kolektiv

Výrobce Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
EAN 18041132
ISBN 18041132
od 191 Kč

Nabídky

Dobre-knihy.cz
1 varianta
Historie-Otázky-Problémy 2/2018 - Kolektiv
skladem
191 Kč
Kosmas.cz
1 varianta
Historie–Otázky-Problémy 2/2018 - kol.
skladem
207 Kč

Popis produktu

<p>Hlavní téma : Dětství a mládež v socialistickém Československu<br /><br /> "Základním požadavkem pro úspěšný vývoj dítěte ve školním věku je, aby výchovná činnost rodiny a školy byla v souladu a dále aby tu byl i soulad s celým naším novým společenským řádem; jinými slovy, aby všichni tito činitelé vychovávali socialistického člověka." V jedné větě publikace O výchově dětí v rodině a ve škole se zřetelem ke spolupráci rodiny a školy (1954) vystihl Ludvík Šulc nároky a očekávání poúnorové výchovné činnosti usilující zformovat v ideálním případě poslušné, pracovité, s vládním zřízením ztotožněné děti/mládež - budoucí občany socialistické vlasti. Odkazem k rodině se rovněž dotkl mimoškolního prostoru a rodinného zázemí dětí, jež nebylo možné myslet neideologicky. Zájem o mladé ze strany poúnorové moci byl pochopitelný - adekvátně zformovaná mládež představovala příslovečnou budoucnost lidově demokratického, posléze socialistického Československa. Historie dětství v socialistickém Československu je ovšem komplexnější. Je třeba se vyhnout normativní představě o jakémsi ideálním dětství umožňující posoudit stav a morálku socialistické společnosti. Namístě je naopak historizace dětství, tj. tázat se jaké představy o dětství existovaly, jaké politické, kulturní, sociální opatření tyto představy měly/chtěly prosadit a jak děti v této společnosti nakonec žily. Důležité je přitom zahrnout do výzkumu děti různého druhu, tedy zajímat se o různé etnické skupiny, sociální třídění, gender, náboženství, a určitě kategorie odlišnosti (postižení, sociální deviance atd). Možné tematické okruhy: • Zákony, normy a očekávání formující a limitující život a aktivity mládeže • Školní výuka a výchova (nejen) dětí a mládeže: podoby, cíle, strategie, kontexty • Mimoškolní a volnočasové aktivity dětí a mládeže • Ne/normalita a ideály ve vztahu k dětství a mládeži • Tělesnost a vizualita <br /><br /> Periodikum Ústavu českých dějin FF UK v Praze seznamuje odbornou i zasvěcenou laickou veřejnost s výsledky stěžejních vědeckých úkolů vázaných na ÚČD a s nimi spojených pedagogických aktivit jejich členů. <br /> Časopis se primárně zaměřuje na historii českých zemí a střední Evropy, a to od raného středověku až po soudobé dějiny. <br /> Uveřejňuje nejen studie učitelů, ale též části zdařilých dizertačních či rigorózních prací. Formou obsáhlejších anotací by měla badatelská obec získat také průběžnou informaci o úspěšně obhájených diplomových a dizertačních pracích studentů. <br /> Jednotlivá čísla doplňuje obvyklý badatelský servis v podobě recenzí, anotací a zpráv o konferencích v České republice i zahraničí. <br /> Čísla jsou profilována chronologicky či tematicky, většinou jako výstupy jednotlivých seminářů ÚČD FF UK.</p>

Parametry

Počet stran 191
Vazba brožovaná
Žánr Periodika