Popis produktu
Pro MŠ dosud nezpracované téma, první na českém knižním trhu!. Ve druhém pokračování publikace Dvouleté děti v předškolním vzdělávání s podtitulem Od jara do léta doplňujeme téma vzdělávání dvouletých dětí o další aspekty. Zaměřili jsme se například na podmínky vzdělávání, tvorbu školního vzdělávacího programu a další pedagogická východiska (specifika věkové homogenní a heterogenní skupiny, pedagogickou diagnostiku a další). Samostatnou kapitolu jsme věnovali platným právním předpisům. V metodické části jsou uvedeny další pojmy v akronymech i ukázky z praxe. Cílová skupina: učitelky a ředitelky mateřských škol, budoucí učitelky mateřských škol jako studijní materiál, studenti bakalářských studijních programů Učitelství pro mateřské školy, studenti středních pedagogických škol či dalších studijních oborů zaměřujících se na vzdělávání a výchovu dětí raného věku, pracovníci v zařízeních pro péči o děti do tří let, mikrojeslích, dětských skupinách, soukromých předškolních zařízeních, rodiče, prarodiče i chůvy dvouletých dětí. Díky velkému množství příkladů a praktických ukázek metodika poskytuje nabídku, jak nejen pečovat o dvouleté děti v MŠ, respektovat jejich individuální potřeby a zájmy, ale především jak si s nimi efektivně hrát tak, aby se nenásilným způsobem rozvíjely. Metodika pomůže začínajícím učitelkám mateřské školy zorientovat se v aktuálních otázkách předškolního vzdělávání, konkrétně v oblasti vytvoření optimálních podmínek pro vzdělávání dvouletých dětí v mateřské škole. Zkušeným učitelkám mateřských škol osvěží a rozšíří jejich dříve získané vědomosti z předškolní pedagogiky a vývojové psychologie v oblasti raného dětství. Ředitelky mateřských škol metodika podpoří v rozhodování, zda a za jakých podmínek lze rozšířit vzdělávání v dané mateřské škole pro dvouleté děti. Konkrétně se jedná v prvé řadě o vyjasnění mantinelů se zřizovatelem v otázce přijímání dvouletých dětí do mateřské školy a vytvoření adekvátních podmínek pro jejich zařazení do vzdělávacího procesu v mateřské škole, následně promýšlení optimální adaptace dvouletých dětí v MŠ, zajištění péče, výchovy, vzdělávání i spolupráce s rodiči a odborníky. Publikaci pro Vás napsaly: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. Pracuje jako odborná asistentka na katedře primární pedagogiky PedF UK. Odborně se zaměřuje na téma raného dětství, výchovy předškolního dítěte v rodině, problematiku návaznosti preprimárního a primárního vzdělávání. Pracovala také jako učitelka MŠ a je vedoucí pedagogických praxí studentů bakalářského studia Učitelství pro mateřské školy. Mgr. Hana Splavcová Pracovala jako dětská sestra v jeslích, později jako vedoucí jeslí. Vystudovala pedagogiku předškolního věku se specializací na studium raného dětství. V současné době pracuje jako odborný garant předškolního vzdělávání v NÚV a zároveň působí jako lektorka dalšího vzdělávání pro učitelky mateřských škol v NIDV.