Popis produktu
Rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk. Jak nejlépe dítě naučit vše potřebné pro život? Co neopomenout, na co si dát pozor? Jak rozumět projevům svého dítěte? Co je normální a co už ne? Takové a podobné otázky si jistě kladou všichni rodiče. Když se ale do rodiny narodí dítě se zrakovým postižením, v naprosté většině je to situace pro rodiče zcela nová a přináší ještě další otázky. Publikace si klade za cíl stručně shrnout nejrůznější poznatky, postřehy, ale i tipy, které by se rodičům malých dětí se zrakovým postižením mohly hodit. Spojuje v sobě praktické příklady, „jak na to“, s teoretickým základem nezbytným pro pochopení problému. Kniha nabízí vhled do situace rodiny s dítětem s postižením zraku, základní informace o službách rané péče, možnostech mateřské školy, ale zejména náměty pro rozvíjení základních dovedností od raného po školní věk dítěte. Autorky doporučují i různé pomůcky a zaměřují se na ty, které lze jednoduše sehnat nebo je možné si je vyrobit z běžného materiálu a předmětů. Přínosné informace zde najdou jak rodiče, tak prarodiče, pedagogové, asistenti či studenti, kteří se o raný vývoj dítěte se zrakovým postižením zajímají. Klára Kochová vystudovala speciální pedagogiku a spolu s Markétou Schaeferovou i učitelství 1. stupně ZŠ na Pedagogické fakultě UK v Praze. Obě působí na akcích pro rodiny dětí se zrakovým postižením (ve spolupráci s organizacemi Raná péče EDA, Asociace rodičů a přátel dětí nevidomých a slabozrakých v ČR a dalšími). Obě společně vydaly v roce 2010 publikaci Integrace – hezká (i těžká) práce, která se věnuje integraci dítěte se zrakovým postižením v běžné základní škole.