Popis produktu
<p>Seznam osudově špatných rozhodnutí v byznysu je dlouhý: příliš silná či slabá důvěra v inovace, podcenění konkurence, lpění na prodělečných akvizicích... Jsou lídři stojící za kolapsy firem skutečně tak nezkušení, nebo přímo špatní? Určitě ne!</p><p>Díky čtyřiceti letům výzkumů na poli kognitivních věd a behaviorální ekonomie víme, že se při „racionálním“ rozhodování dopouštíme celé řady systematických omylů – kognitivních zkreslení. Ta vlastní si bohužel už z jejich podstaty nedokážeme uvědomit, a tak do jejich pasti padáme stále znovu a znovu.</p><p>Francouzský psycholog a konzultant Olivier Sibony naštěstí nabízí lídrům a manažerům účinné metody, jak zkreslení zásadně omezit díky vhodnému nastavení firemní architektury rozhodování.</p><p>V knize se mimo jiné dozvíte:</p><p>Že nastavení rozhodovacího procesu má při investičních rozhodnutích šestkrát větší váhu než analýzy.</p><p>Proč naše mysl miluje storytelling a do jakých dalších pastí se byznysoví lídři nejčastěji chytají.</p><p>V čem vám pomůže metoda „předčasné pitvy“ a jak vás usměrní „šest amigos“.</p><p>Jakými nástroji ve firmě podporovat otevřenou diskusi a přitom se vyhnout rozhodovací paralýze.</p><p>Při jakých typech klíčových rozhodnutí můžeme efektivně využít intuici. O autorovi</p><p>Olivier Sibony (* 1967) je univerzitní profesor, spisovatel a poradce specializující se na kvalitu strategického myšlení a rozhodovací procesy. Pětadvacet let působil jako konzultant McKinsey & Company v Paříži a New Yorku, na mezinárodní škole HEC učí firemní strategii, komunikaci a rozhodování problémů. Mimo jiné je také docentem Saïd Business School na Oxfordské univerzitě.</p>