Popis produktu
2.vydání. Učebnice, kterou znáte, byla částečně přepracována tak, aby vyhovovala současným požadavkům na vzdělávání a 2. vydání již nese schvalovací doložku MŠMT pro výuku dle RVP. Nová podoba zachovává celou koncepci, obsah i většinu úkolů, takže neohrozí vaše přípravy z minulých let. Některé starší a pro dnešní děti již méně přitažlivé texty k procvičování učiva však byly nahrazeny působivějšími příběhy. V učebnici se začínají pravidelněji objevovat postavy Jakoubka a Terezky a jejich kamarádů. Tak se do češtiny přirozeně a vtipně vnášejí témata multikultury (popis kamaráda – černouška Markuse, spolužačka Lin, která se s rodiči přistěhovala z Číny), ekologie (Jakoubkovy pokusy o třídění odpadu), moderní školy a rodiny a obecně možností, které život v dnešní době nabízí dětem i dospělým. To zároveň umožnilo posílit komunikativní složku učebnice, témata často zároveň slouží k ústnímu i písemnému projevu dětí a úkoly podporují také komunikační spolupráci ve dvojicích či skupinkách. Celkově se těmito tématy otevírá přístup pro mezioborové souvislosti (Člověk a jeho svět) i průřezová témata. Postavy z učebnice se v dalších, rozvitějších příbězích objeví i v učebnici pro 3. ročník. Učebnice je pojata jako pracovní – výklad se přirozeně prolíná s tvůrčími úkoly a procvičovacími pasážemi, děti mají vše pohromadě, snadno se orientují a mohou přímo pracovat se všemi složkami. Učebnice tedy nepotřebuje doplnění pracovním sešitem a pro lepší možnost práce je rozdělena do dvou tenčích sešitů. Výklad i procvičování jsou prezentovány na tématech, která děti buď učí nové věci z jiných oblastí, nebo je vedou k přemýšlení a objevování nových skutečností (Chovají se správně?, Jak doma pomáhám, Sklizeň ovoce, Můj kamarád Markus...). Učebnice je přehledně graficky uspořádána a vypravena mnoha ilustracemi. Zdaleka není zanedbána ani komunikační výchova v psaném projevu, k různým literárním a komunikačním postupům se děti dostávají prakticky, aby chápaly jejich potřebu v běžném životě (popis, výklad, líčení, ale také např. výtvarné vyjádření). Obsah: Procvičujeme Výslovnost a psaní souhlásek uprostřed a na konci slov Píšeme d, nebo t? Píšeme ď, nebo ť? Píšeme h, nebo ch? Píšeme b, nebo p? Píšeme z, nebo s? Píšeme ž, nebo š? Píšeme v, nebo f? Stavění sněhuláka Procvičujeme Návštěva Abeceda Atlas zvířat Moje zvíře Telefonní seznam Umíš telefonovat? Atlas léčivých rostlin Velikonoce Procvičujeme Slovní druhy Podstatná jména Hra s podstatnými jmény Jsou podstatná jména důležitá? Jména obecná a jména vlastní Slovesa Pečujeme o své zdraví Předložky Spojky Záhon hrachu Větné celky, věty jednoduché, souvětí Český jazyk, cizí jazyky Opakujeme Moje prázdniny Obsah